diumenge, 5 d’octubre del 2008

LES TIC A LES ESCOLES

La primera pràctica que hem realitzat a classe ha estat per parelles i s'ha basat en el tema de la integració de les TIC a les escoles. Cada parella ha treballat un vídeo en el qual es mostrava una experiència escolar. Amb aquesta pràctica ens hem pogut adonar del canvi que s'està produïnt actualment a les aules a causa del nou ús que s'està fent de les noves tecnologies. A partir d'aquesta activitat i, sobretot, a partir de la notícia que vem veure a classe"Aprendre sense paper ni llapis"es pot treure una conclusió, i és que aquest és un avanç molt positiu ja que els alumnes estan més motivats a l'hora de fer les coses, fan les activitats més ràpidament i els resultats que obtenen són molt millors.


A continuació us mostro la meva pràctica, treballada a classe amb la Gemma Bartolomé:

PRÀCTICA DIA 30/09/2008

El vídeo que hem escollit ja que ens ha semblat interessant es titula “L’aula de música” i el podeu veure en el següent enllaç:
vídeo de tv3.cat

L’hem analitzat i hem respost les preguntes, com es pot veure a continuació:

  • Nom de la experiència:
    L’aula de música
  • Escola privada o pública?
    Escola pública: CEIP Pere Viver de Terrassa
  • Nivell educatiu?
    Qualsevol
  • Descriu molt breument l’objectiu principal de l’experiència:
    L’objectiu principal de l’experiència és que els alumnes aprenguin diferents sons de les simfonies i que treballin la partitura a fons utilitzant les noves tecnologies.
  • Es pot aplicar a algun altre nivell educatiu? Per què?
    Sí. Es pot aplicar a qualsevol altre nivell educatiu ja que es pot fer servir amb un nivell de dificultat més elevat.
  • Quin programari s’utilitza? Fes una llista.
    S’utilitza el fitxer MIDI i el Google.
  • Quina és la seqüència didàctica?
    La professora primer toca una cançó amb el piano i després els alumnes l’acompanyen amb la flauta. Després obren un fitxer MIDI on està la partitura que han de tocar amb la flauta. Aquest fitxer els indica, a més a més, el ritme que han de portar. A continuació, la professora projecta la partitura en una pantalla per tal de que tots els alumnes la puguin veure en gran. Després, amb el Google, busquen informació sobre el compositor i fan un seguit d’activitats.