dimarts, 21 d’octubre del 2008

Tractament del so digital

El dimecres dia 15 d'octubre vam estar treballant a classe amb un programa que s'anomena Audacity. La pràctica consistia en portar una cançó en format mp3 i obrir-la amb aquest programa. L'Adrian Yeste i jo vam fer servir la cançó Mercy, de Duffy. Vam aplicar un efecte anomenat fàding, amb el qual augmenta o disminueix el volum de la cançó en un punt determinat, és a dir, on ho seleccionis.
A continuació, en aquest tros de la cançó on havíem fet servir el fàding, l'Adrian va gravar la seva veu simplement apretant el botó de REC.
Per acabar, vam guardar-ho anant a fitxer i anomena i desa projecte. I després per poder penjar-la a internet s'havia d'anar a fitxer i a exportar com a mp3.

Un cop guardada, la feina a fer a casa consistia en anar a una pàgina web on poguéssim penjar la nostra cançó per després poder posar-la al blog. Jo he utilitzat http://www.goear.com/ i he fet el següent:

  1. M'he registrat apretant primer a on posa "Login/Register" i després a on posa "Register" en blau.
  2. He anat a "Upload" per penjar la cançó. Allà he posat el títol, l'artista, una breu descripció i l'he pujat.
  3. Un cop pujada la cançó, l'últim pas és copiar la drecera que està a on posa "This song in your site", i enganxar-la a la Edició de HTML de la meva entrada.

Aquest és el resultat de la meva pràctica sobre el tractament del so digital amb l'Audacity: